Categories

View titles only
View by source
Archives

  • September 2019
  • August 2019
  • April 2019
  • March 2019
  • February 2019
  • December 2018
  • ALL
    RSS

    Add NWW Alerts to your site (click here)

    Sign up for daily updates

    Keep Wind Watch online and independent!

    Donate $10

    Donate $5

    News Watch

    Selected Documents

    All Documents

    Research Links

    Press Releases

    FAQs

    Publications & Products

    Photos & Graphics

    Videos

    Allied Groups

    Alerts

    These postings are provided to help publicize and provide examples of the efforts of affiliated groups and individuals related to industrial wind energy development. Most of the notices posted here are not the product of nor are they necessarily endorsed by National Wind Watch.


    posted:  September 8, 2019
    Aesthetics, France, Impacts, ProtestsPrint storyE-mail story

    Manifestation a Chartres contre les éoliennes

    Malgré l’opposition croissante des habitants, des élus, des défenseurs de l’environnement et des acteurs du tourisme, les territoires, paysages et économies locales de la Région Centre Val de Loire sont plus que jamais menacés par les prédateurs financiers de l’éolien.

    Même le site emblématique de la Cathédrale de Chartres, premier site classé au patrimoine mondial de l’humanité par l’UNESCO, est menacé d’encerclement par des éoliennes industrielles.

    L’apport énergétique des éoliennes est pourtant inutile (1), ruineux, dévastateur, nocif pour l’environnement et le climat (2).

    Nous devons tous protester contre ce massacre inutile et national.

    RENDEZ VOUS PLACE DES EPARS, CHARTRES CENTRE VILLE, EURE ET LOIR 28

    Pique-nique à 13 h dans le jardin public municipal de l’Evêché

    Accès piéton depuis la gare de Chartres, Parking Cœur de ville ou Place des Epars

    Contact (association organisatrice) APNE : 06 11 73 93 43, https://apne.fr

    (1) Les 8 000 éoliennes installées en France, qui ont coûté 40 milliards d’euros au contribuable, ne produisent que 1,5 % de l’énergie consommée sous forme d’électricité intermittente et aléatoire inapte à apporter le service électrique attendu par le consommateur et les acteurs économiques

    (2) Le 26 août 2019 à 10 heures, la totalité des éoliennes ne produisait que 1 % de l’électricité (0,25 % de l’énergie consommée) les centrales à gaz émettrices de CO2 prenant massivement le relai.

    La manifestation est organisée par sept associations de protection de l’environnement d’Eure et Loir:
    Association de défense de l’environnement des riverains de la Thironne, ADERT
    Association Perche Nature et Environnement, APNE
    Association pour la préservation des paysages des sites et du patrimoine
    Don Quichotte
    Non au Projet Eolien à Montharville
    Protection des Paysages et de l’Environnement entre Beauce et Perche
    Paysages Perches et Dunois …

    avec le parrainage national de :
    Fédération de l’Environnement Durable
    Vent de Colère, Fédération nationale
    Sites et Monuments (SPPEF)
    Collectif Energie et Vérité

    Ces associations sont révoltées par le mépris dont sont victimes les territoires et leurs habitants déjà malmenés par une politique dont ils sont les grands oubliés et à laquelle ils paient un lourd tribut.

    Alors que 40 milliards d’euros d’argent public ont été dépensés en France pour implanter 8 000 éoliennes au détriment de la population, ces machines ne produisent par intermittence que 1,5 % de l’énergie consommée, sans assurer le service électrique au consommateur et aux acteurs de l’économie. Les mêmes sommes investies dans les économies d’énergie (isolation de l’habitat, pompes à chaleur, circuits courts de transport) auraient permis des performances énergétiques sans commune mesure et créé partout des emplois.

    Le soutien massif de la filière éolienne par l’Etat organise en réalité le pillage des territoires par une centaine de prédateurs financiers faisant fortune, défiscalisés à l’étranger et dont la principale arme est le mensonge. Leurs rentabilités, qui peuvent atteindre 300 fois la rémunération du livret A, démontrent l’intolérable corruption de l’Etat à défendre l’intérêt général.

    Biodiversité fragilisée, effet indirect d’émission de gaz à effet de serre, santé menacée, patrimoine commun et individuel sacrifiés !; Les préjudices sanitaires, sociaux ou économiques infligés aux habitants ne se comptent plus. Les Français n’acceptent plus de vivre à proximité de machines inutiles de la hauteur de Tour Montparnasse pour l’enrichissement extorqué par l’insupportable lobbying de quelques-uns et totalement injuste.

    En organisant le samedi 21 septembre 2019 une manifestation à Chartres, site français emblématique menacé par des éoliennes et premier classé au patrimoine mondial de l’Humanité, qu’en réalité aucune loi française ne protège, les associations veulent rappeler à l’Etat ses devoirs de faire respecter l’intérêt général qui se noue dans les territoires : beauté des sites et paysages, liens culturels et historiques, vie sociale reliant les générations, valorisation de l’environnement par le travail, développement économique et touristique d’un patrimoine national reconnu comme un des plus attrayants du monde.

    Les fédérations nationales et les associations régionales organisatrices de la manifestation attendent votre participation active et s’adressent à vous, élus et citoyens, pour donner un retentissement national à cette protestation.

    Le parcours sera le suivant :

    télécharger le tract

    Contact presse:
    Arnaud Casalis
    06 11 73 93 43
    arnaud.casalis@wanadoo.fr

    Bookmark and Share


    posted:  August 12, 2019
    France, ProtestsPrint storyE-mail story

    Source:  Fédération Environnement Durable

    Deux manifestations importantes


    MANIFESTATION À SAINT-AULAYE (24410)
    CENTRE GÉOGRAPHIQUE DE LA NOUVELLE AQUITAINE
    LE SAMEDI 24 AOÛT 2019 À 10 HEURES 30

    Chers amis des VMF,

    L’occasion m’a été donnée le 20 juin dernier à l’AG des VMF de vous alerter sur la marche forcée de l’éolien dans nos régions, aux côtés de Jean-Louis Butré, président de la Fédération Environnement Durable (FED), et de Me Francis Monamy.

    Dans notre région Nouvelle Aquitaine, la pression pour imposer le grand éolien n’a jamais été aussi forte : le nord est littéralement envahi et le sud sur le point de l’être.

    Les préfets ont des directives explicites du ministre de la Transition écologique pour développer l’éolien terrestre. Les préfets obtempèrent y compris contre l’avis des élus, des associations de riverains ainsi que des nombreux acteurs de la région, comme les délégations départementales des VMF.

    C’est la raison pour laquelle une grande manifestation est organisée le samedi 24 août à 10 heures 30 à la bastide de Saint-Aulaye (24410). C’est une manifestation régionale qui concerne l‘ensemble de la Nouvelle Aquitaine, Saint-Aulaye en étant le centre géographique.

    Nous attendons de nombreux acteurs de notre région :

    – des élus : six maires en écharpe et trois conseillers régionaux ont d’ores et déjà annoncé leur présence ;

    – des chasseurs : les fédérations départementales des chasseurs de la Nouvelle Aquitaine ont relayé l’appel à manifester contre l’implantation d’éoliennes dans un couloir migratoire ; Henri Sabarot, président de la fédération départementale des chasseurs de la Gironde, a annoncé sa présence ;

    – les défenseurs de la biodiversité : avec la SEPANSO Dordogne (France Nature Environnement) ;

    – les professionnels du tourisme : avec le syndicat de l’hôtellerie de plein air 24 (SDLHPA), Gites de France 24 et Sites en Périgord (sites touristiques les plus visités du Périgord, soit 1,5 million de visiteurs par an) ;

    – les défenseurs du patrimoine : VMF et Sites et Monuments (SPPEF) ;

    – les habitants et les associations de riverains, représentés par la Fédération Environnement Durable (FED), avec le vice-président Michel Broncard, et les collectifs départementaux FORCES PERIGORD, STOP EOLIEN 17, STOP EOLIEN 16, ainsi que les associations Défense des marais de l’estuaire (DDME), Citoyenneté Environnement Périgord (AssoCEP), Vents Contraires 24 (VC24), Vents Contraires à Saint-Geyrac (VCSG), Haute vallée de la Nizonne (HVN), Vivre Informer Agir en Périgord-Limousin (VIAPL), Défense du val de Dronne et de la Double (Asso3D), Vigilance Souffrignac et Environs (AVSE), RAPASSE, Charente Limousine Environnement (CLE), Eostress, APPY, Environnement Confolentais et Charlois (ECC), Donquichotte17460.

    Beaucoup d’autres sont appelés à participer et il y aura un retentissement médiatique.

    La présence à cette manifestation du plus grand nombre est donc capitale pour la défense de notre région. Faites le savoir aux membres de vos délégations ainsi qu’à votre réseau départemental (élus, associations, etc.).

    Des panneaux VMF suivi du numéro de votre département (VMF 23, VMF 40, …) vous donneront de la visibilité dans cette manifestation.

    Voir les modalités pratiques dans le tract joint.

    Merci de faire part de votre intention de participer.

    Bien amicalement,
    Thierry Bonne
    06 28 22 54 52

    Appel de Michel Broncard VPdt FED

    A la réunion de Jonzac (17), nous étions 500.

    A St Aulaye-Puymangou en Dordogne, le Samedi 24 Aout, ce doit être le rassemblement de tous les Aquitains(es) qui luttent contre l’invasion de notre région par des centaines d’éoliennes gigantesques.

    Que ce soit en Charente, Charente Maritime, Creuse, dans les Deux Sèvres, la Haute Vienne, la Vienne, etc… Les préfets, ne maitrisent plus la situation. Nos campagnes sont sous la coupe des promoteurs “Sans foi ni loi”. (dixit Dominique Bussereau)

    La situation est grave.

    Avec l’arrivée de la nouvelle Ministre de la Transition écologique et Solidaire, Elisabeth Borne qui se dit “comme étant une écologiste de terrain” (ancienne préfète de la Vienne), nous devons lui montrer que “le terrain, notre Nouvelle Aquitaine est en colère.

    C’est pour cela que votre présence à cette manifestation est très importante.

    Sa réussite aura une portée nationale.


    (((( o ))))

    MANIFESTATION À LA HAUTE-BEAUME (HAUTES-ALPES)
    Montagne d’Aureille.
    Samedi 17 août 2019

    Bookmark and Share


    posted:  April 30, 2019
    Meetings, NoisePrint storyE-mail story

    Source:  International Conferences on Wind Turbine Noise

    8th International Conference on Wind Turbine Noise – Draft List of Papers

    Draft List of Papers at 30th April 2019 for Wind Turbine Noise 2019, June 12-14, 2019, Lisbon

    [full schedule now available (click here for PDF)]

    Ethan: Wind Farm Environmental Noise and Vibration Impact Analyses: Background Sound, Project Construction, and Assessment of Final Project Vibration Immissions (United States)

    Mranal: Advancements in continuous learning for tonality free turbine design (Denmark)

    Tomohiro: A comparison of standardized methods for prominence analysis of tonal components (Japan)

    Lars Sommer: Prominent tones in wind turbine noise – Round robin test of the IEC 61400- 11 and ISO/PAS 20065 methods for analyzing tonality content (Denmark)

    Matthew: Amplitude Modulation analysis – now and in the future (United Kingdom)

    Christopher: Long-term noise monitoring of wind turbine amplitude modulation (United States)

    Till: Time dependent changes in sound pressure levels caused by wind turbines at long distances (Germany)

    Thomas: How Critical is Low Frequency Noise for Micrositing? (Denmark)

    Niels: Noise propagation at short range farfield position investigated by simultaneous measurements in the nearfield and the farfield. (Denmark)

    Kristina: Low-level wind maxima and their effect on wind turbine sound (Sweden)

    Bill: Sensitivity analysis of influential parameters for wind turbine noise (France)

    Susanne: Measuring and Analyzing the Sound Propagation of Wind Turbines (Germany)

    Kohl: Using Measured Sound Power Inputs for Comparison of Measured Immission Noise Levels and Sound Levels Predicted with ISO 9613-2 for Various Ground Factors (Canada)

    Alice Elizabeth: A proposal for the prediction of sound pressure levels due to wind turbine operation (Uruguay)

    Matias: Wind turbine noise propagation in flat terrain for wind farm layout optimization frameworks (Denmark)

    Pablo: Noise Sorce Location in Wind Turbines (Spain)

    Sylvia: Measurement of wind turbine noise characteristics in receptor position – A new IEC Technical Specification (United Kingdom)

    Pierre: France – Germany: A Comparison of the Acoustic Assessment Procedures (Germany)

    Rune: Danish experiences with measuring wind turbine noise at neighbor dwellings. (Denmark)

    Tomas: Atmospheric absorption in sound power measurements of wind turbines (Denmark)

    Alexis: Is it possible to predict background noise levels from measured meteorological data with machine learning techniques? (France)

    Sarah: Measuring infrasound from wind turbine: the benefits of a wind shielding dome (Belgium)

    Duncan: A study of background noise levels measured during far-field receptor testing of wind turbine facilities (Canada)

    Arthur: Does Background Noise Vary with Seasons? (France)

    Sabine: A low wind noise microphone for wind turbine noise (United Kingdom)

    W. David: Wind Turbines and Groundwater Contamination: An Analysis (Canada)

    Peggy: Testing the human response to wind turbine emissions (United States)

    Isaac: Human Health Hazard – The Shirley Wind Story (United States)

    Anu: Self-reported health in the vicinity of five wind power areas in Finland (Finland)

    David: PIBE : a new French project for predicting the impact of wind turbine noise (France)

    Geoff: I can still hear it and it’s making me ill (United Kingdom)

    Thomas: Simulation of sound radiation of wind turbines using large-scale finite element models (Germany)

    Alexandre: Airfoil LE Noise prediction supplement for PNoise Code (Brazil)

    Wouter: Towards digital wind turbine noise certification (Germany)

    Florian: Analyses of a high fidelity aero-servo- elastic process chain to assess low- frequency emissions from wind turbines (Germany)

    Franck: A Wind Turbine Noise Code Benchmark – Round 1 (Denmark)

    Dan: Numerical study of aerodynamic radiated noise of a Coflow-Jet Vertical Axis Wind Turbine (Romania)

    Sara: A Brief Study on Noise Propagation of Airfoils from Wind Turbines Using the Lattice Boltzmann Method (Brazil)

    Joseph Youssif: The Quasi-3D TE Rotor Noise Prediction Tool of the PNoise Code (Brazil)

    Michaela: Aeroacoustic Assessment of Wind Turbine Blade Tips (Germany)

    Cordula: Development of design guidelines for low noise but high yield wind turbines (Germany)

    Ronan: Scales of turbulence on a wind turbine leading edge (Portugal)

    Kevin: Aeroacoustic Optimization of a Small Wind Turbine – Methodology and Experimental Validation (Germany)

    Alper: Hydrodynamic Analysis of Trailing Edge Serrations with Blunt and Rounded Edges (United Kingdom)

    Xavier: Measurement of sound efficiency of trailing edge serrations (TES) on wind turbines in the Jura mountains. (Switzerland)

    Farhan: Numerical Investigation of Porous Trailing Edge Noise Reduction Mechanism using lattice-Boltzmann Method (Germany)

    Kathrin: Experimental Investigation of Self- Aligning Trailing Edge Serrations for Airfoil Noise Reduction (Germany)

    Andrea: Current regulations for the protection against noise from wind turbines in Germany (Germany)

    Christophe: WHO Environmental Noise Guidelines for the European Region conditional recommendation for wind turbine noise in the context of Australian regulations (Australia)

    David: Applying a general noise regulation on Wind Turbines: an administrative interpretation to a specific noise source (Chile)

    Bookmark and Share


    posted:  April 1, 2019
    Australia, Environment, Health, Noise, PublicationsPrint storyE-mail story

    Source:  Berni Janssen

    Between Wind and Water (in a vulnerable place)

    Published in Australia in October 2018 by Spinifex Press, Berni Janssen’s powerful expression of the traumas wrought by industrial wind turbines on the land, its life, and human neighbors is now more widely available: in April via IPG and in June at Amazon.

    Reviews have been glowing. Janssen uses a variety of forms that convey the many voices she presents. She masterfully weaves life and politics and nature in all its complexities. This book, its poetic language, its emotional intensity, its anguish, is to be savored.

    Bookmark and Share


    posted:  March 12, 2019
    Announcements, France, Impacts, Press releasesPrint storyE-mail story

    Source:  Collectif Énergie and Vérité

    « Energy & Truth » wants to influence the debate on energy.

    The Collective « Energie et Vérité » (Energie & Truth) was launched on February 22 in Paris, on the initiative of personalities, scientific experts, economists, environment officials. Those persons share the same values concerning the truth about energy, which is one of most important sectors for development in France.

    This group is determined to put forward arguments free of any ideology, to analyse the studies published, to sort the truth. And to let it be known.

    The statement assessed by this group of people is that the program dedicated to energy transition and renewable energies has been widely hijacked for the benefit of the wind industry. It is on this very subject that the Collective wants to focus its recommendations towards the French government.

    In order to reduce greenhouse gas emissions the Collective recommends that the financial resources allocated to the wind energy industry should be deferred, for the benefit of the purchasing power of the French people, primarily to a vast program of thermal insulation renovation of the buildings, and secondly to research for energy savings and alternative renewable energies.

    The Collective wants to draw the attention of the French government on the consequences linked to the development of wind energy.

    This energy, which has never given the proof of its efficiency,

    The Collective Energy & Truth will make appropriate propositions concerning energy, a key sector for French development.

    Press release
    Paris, March 11th 2019
    Press contact : Fanny Milcent-Baudoin
    Tel : 00 33 1 76 21 54 06
    fannymilcent-baudoin@accoms.eu

    (((( o ))))

    Membres du Collectif Énergie & Vérité :

    Philippe Ansel, Chef économiste de la Fondation Concorde

    Pierre Audigier, GIRE [Groupe indépendant de réflexion sur l’Énergie], Ingénieur Général des Mines, longue expérience de la politique énergétique (libéralisation des marchés, sûreté nucléaire, expert auprès de la Commission européenne).

    Sioux Berger, Auteure, journaliste, formatrice

    Jean-Louis Butré, Président de la Fédération Environnement Durable (FED), Ingénieur de Physique et Chimie de Paris, ancien Directeur d’usines Rhône Poulenc, ancien Directeur Général de la Pharmacie Centrale de France, ancien Président Directeur Général d’Axens, filiale de l’IFP

    Patrice Cahart, GIRE, Inspecteur général des finances (h), ancien Directeur de la Législation fiscale et des Monnaies et Médailles, ancien conseiller à la Cour de Cassation

    Arnaud Casalis, Administrateur de la Fédération Environnement Durable (FED), Institut d’Études Politiques de Paris, Expert en finances et en organisation d’entreprises dans les domaines bancaires et industriels, ancien commissaire aux comptes

    Pierre Dumont, GIRE, Chef d’entreprise, Co-auteur du livre : “Eoliennes : chronique d’un naufrage annoncé”

    Luc Domergue, GIRE, Ingénieur civil du Génie Rural, des Eaux et des Forêts, MBA HEC, fondateur d’un cabinet de conseil spécialisé dans le domaine des relations institutionnelles au plan national et européen

    Michel Faure, GIRE, Ingénieur des mines Paris, Consultant en capital investissement – capital risque, Président et administrateur de sociétés, Membre du bureau de l’association Environnement du Confolentais et du Charlois, (16)

    Edouard Freund, Président du Comité Ernergie de la Société des Ingénieurs et Scientifiques de France

    Bertrand Hainguerlot, Associé-fondateur de Pechel Industries – capital investissement, Président, gérant ou administrateur de sociétés, Administrateur de 3 associations, conseiller municipal de Saint Luperce, (28)

    Christophe Journet, MPE Media, journaliste spécialisé, rédacteur en chef et associé fondateur de MPE-Média (Matières Premières Énergies Média), Ex Senior Reporter Dow Jones Metals, modérateur d’évènements

    Denis de Kergorlay, GIRE, Institut d’Études Politiques de Paris, acteur de longue date dans le monde associatif, dans le domaine de l’environnement (Les Amis de la Terre), de l’action humanitaire (Médecins sans Frontière) et de la défense du patrimoine culturel (La Demeure Historique, Europa Nostra, French Heritage Society)

    Pierre Morel, GIRE, ancien ambassadeur

    Fanny Milcent-Baudoin, Institut d’Interprétariat et Traduction (ISIT), fondatrice de l’agence ACCOMS spécialisée en relations média, Conseillère municipale dans l’Eure, Secrétaire de l’Association pour la Protection du Pays d’Ouche.

    Hervé Novelli, Maire de Richelieu, Ancien Secrétaire d’État au Commerce et PME, ancien Conseiller Général, Régional et ancien député.

    Hubert de La Raudière, Association pour la Protection des Paysages et de l’Environnement Entre Beauce et Perche (PPEEBP)

    Jean-Louis Ricaud, Ecole normale supérieure, agrégé de mathématiques, Ingénieur en chef des mines Paris, Président ADTECH.

    Michel Rousseau, Président de la Fondation Concorde

    Ancien professeur à Paris Dauphine, ancien Maire de Gallardon, puis de Saint Denis des Puits, 28.

    Président de l’association de protection des paysages entre Beauce et Perche.

    Daniel Steinbach, Président de l’association « Vent de Colère »

    Bookmark and Share


    posted:  February 23, 2019
    Action alerts, Iowa, Law, SetbacksPrint storyE-mail story

    Source:  National Wind Watch

    Iowa wind bill blitz

    Update, March 11:

    All of the bills died. ‘We were never going to get what we needed, not with the wind industry’s very strong lobby. Most likely we would’ve backed into a “compromise” (we all know how well the wind industry compromises) and we would’ve been stuck with a bill that helps very few, if anyone. We were pleased and emboldened by the express support from many of our legislators.’

    Update, March 5:

    SF 361 is the only wind energy bill still in play.

    The bill was passed through Subcommittee and is heading to Committee.

    We do not like how it is now written and we have been assured that it can be amended.

    What we have asked for is “no less than 5 times total height or 2550 ft, whichever is greater” from the property line. (The wind companies can get waivers from landowners/residents – it shouldn’t be a problem if they have as much support as they say they do.)

    We will not negotiate from that stance. We would rather have no bill.

    We have been told directly from lawmakers that we have more support than we know. The day we were at the Capitol many lawmakers told us they support us.

    We cannot stress enough that the lawmakers do not know what we don’t tell them.

    The wind industry has lobbyists. We have thousands of rural residents that have been stepped on. We all need each other to fight this!

    We have heard it is best to call or text!!

    Just briefly say you do not support industrial wind or that you do support 1/2 mile setbacks from property lines. We are filling in the details with Legislators.

    The next step will be to do something about the existing nuisance wind turbines so help us get the ball rolling even if you already have wind turbines.

    Call or text these lawmakers – they are on the Committee that is dealing with SF361:

    Senator Carrie Koelker
    Cell phone: 563.590.5975
    Capitol phone: 515.281.3371

    Senator Michael Breitbach
    Cell phone: 563.920.7399
    Capitol phone: 515.281.3371

    Senator Dan Dawson
    Home phone: 712.256.1199
    Cell phone: 515.281.3371

    Senator Randy Feenstra
    Home phone: 712.439.1244
    Capitol phone: 515.281.3371

    Senator Craig Johnson
    Home phone: 319.334.2413
    Capitol phone: 515.281.3371

    Senator Mariannette Miller-Meeks
    Home phone: 641.683.7551
    Cell phone: 641.226.0528

    Senator Zach Nunn
    Cell phone: 515.519.2246
    Capitol phone: 515.281.3371

    Senator Amy Sinclair
    Cell phone: 641.870.0199

    Senator Roby Smith
    Home phone: 563.386.0179

    Just in case you would rather email….
    I would suggest you put your opinion in the subject line of the email. Something like:
    – SF 361 @ 1/2 mile setbacks
    – Say NO to wind turbines
    – Property rights, not turbines

    They told us they receive 300-700 emails a day. Being succinct serves you well!

    carrie.koelker@legis.iowa.gov
    michael.breitbach@legis.iowa.gov
    dan.dawson@legis.iowa.gov
    randy.feenstra@legis.iowa.gov
    craig.johnson@legis.iowa.gov
    mariannette.miller-meeks@legis.iowa.gov
    zach.nunn@legis.iowa.gov
    amy.sinclair@legis.iowa.gov
    roby.smith@legis.iowa.gov

    (((( o ))))

    Wind Warriors Past and Present!

    Our friends in Iowa are desperate! If you have any contacts in Iowa, please help.

    As the home of Senator Charles Grassley, who wrote the original federal Production Tax Credit bill in 1992, Iowa is a crucial battle line. There is now significant pushback in Iowa against the continued encroachment of ever-larger wind turbines near homes and workplaces, not to mention the environmental destruction to valuable farmland and habitat.

    In response, the state legislature is fielding several bills concerning wind energy development. They are all at preliminary stages right now, but needless to say, there is a lot of activity around them. The legislators need to hear from the people, not just the wind industry lobby.

    So far, these are the bills at play, with their salient points:

    Senate File 361 – Senators Brown, Chapman, Zaun, and Edler –
    Setback greater of 2-1/2 times total height or 1,250 feet from nonparticipating property.

    Senate File 232 – Senator Zaun –
    Setback 500 feet from property line.

    House File 159 – Representative Shipley –
    County board of supervisors “may establish standards and requirements regarding the installation or siting of wind energy conversion facilities located within the jurisdiction of the county and shall make the final determination regarding the installation or siting of any such facility” (instead of the Iowa Utilities Board).

    House File 193 – Representative Shipley –
    Setback 2,500 feet from residential property line.

    Relevant news development: Jeff Danielson, after 15 years in the Iowa Senate, takes job with American Wind Energy Association to lead advocacy efforts across the Midwestern and Plains states.

    Iowa contact: Janna Swanson, President of the Coalition for Rural Property Rights and National Wind Watch board member

    Thank you!

    Bookmark and Share


    posted:  December 22, 2018
    Aesthetics, Economics, Environment, France, PublicationsPrint storyE-mail story

    Source:  Pierre Dumont et Denis de Kergorlay

    Éoliennes : chronique d’un naufrage annoncé

    [Wind turbines: chronicle of a shipwreck foretold]

    Le grand plan de développement de l’énergie éolienne en France va-t-il tourner au naufrage ? Tout semble l’annoncer. Des doutes de plus en plus forts et justifiés entourent ce choix énergétique qui répond essentiellement à des considérations politiques. Dans toutes les régions de France se manifeste une opposition croissante de la part des riverains contre les éoliennes qui menacent leur environnement et leur santé, mais aussi des Français en général, révoltés par le saccage de leurs paysages et le gaspillage des denier publics. Trompeusement paré de toutes les vertus écologiques, le développement en France des éoliennes, destructrices du patrimoine et de notre potentiel touristique, n’obéit à aucune logique climatique ou économique. Il donne lieu à des montages financiers souvent opaques qui ne profitent qu’à un petit nombre d’initiés, alors que c’est l’ensemble des Français qui, par leurs impôts et les taxes perçues sur les factures d’électricité, supportent le coût insensé de cette politique irresponsable. Il est plus que temps de renoncer à cette utopie écologique qui ne correspond ni aux spécificités de la France en matière de paysages, ni à son modèle énergétique, et qui nous conduit collectivement vers un désastre culturel, environnemental, sanitaire et financier sans précédent.

    Pierre Dumont est chef d’entreprise. Il dirige une société familiale bicentenaire, elle-même engagée dans d’autres énergies renouvelables. Il mène, depuis de nombreuses années, un combat acharné pour préserver des éoliennes les sites emblématiques du pays de George Sand et de la Vallée des Peintres, entre Bas-Berry et Creuse.

    Denis de Kergorlay est un acteur de longue date du monde associatif dans le domaine de l’environnement (Les Amis de la Terre), de l’action humanitaire (Médecins Sans Frontières) et de la défense du patrimoine culturel (La Demeure Historique, Europa Nostra, French Heritage Society).

    Acheter: FNAC, Decitre, Amazon

    Livre article sur l’essai.

    Bookmark and Share


    Earlier Page »

    Get the Facts Follow Wind Watch on Twitter

    Wind Watch on Facebook

    Share

    CONTACT DONATE PRIVACY ABOUT SEARCH
    © National Wind Watch, Inc.
    Use of copyrighted material adheres to Fair Use.
    "Wind Watch" is a registered trademark.
    Share

     Follow: