LOCATION/TYPE

NEWS HOME

[ exact phrase in "" • results by date ]

[ Google-powered • results by relevance ]


Archive
RSS

Add NWW headlines to your site (click here)

WHAT TO DO
when your community is targeted

Get weekly updates
RSS

RSS feeds and more

Keep Wind Watch online and independent!

Donate via Stripe

Donate via Paypal

Selected Documents

All Documents

Research Links

Alerts

Press Releases

FAQs

Campaign Material

Photos & Graphics

Videos

Allied Groups

Wind Watch is a registered educational charity, founded in 2005.

News Watch Home

Le préfet de la Corrèze dit “non” à l’implantation d’éoliennes à Saint-Priest-de-Gimel 

Credit:  Pascal Goumy. Publié le 06/01/2018 à lamontagne.fr ~~

Le préfet de la Corrèze Bertrand Gaume a refusé vendredi la demande de la société Eole-Res d’implanter trois éoliennes au lieu-dit Le Puy l’Aiguille, sur la commune de Saint-Priest-de-Gimel (Corrèze).

C’est une information qui n’a pas manqué de donner le sourire aux membres de l’association “Agir pour le plateau des étangs”. Dans un arrêté en date de vendredi 5 janvier, le préfet de la Corrèze, Bertrand Gaume, a refusé la demande de l’entreprise avignonaise Eole-Res d’implanter et d’exploiter trois aérogénérateurs, au lieu-dit Puy de L’Aiguille, sur la commune de Saint-Priest-de-Gimel.

S’appuyant sur l’avis défavorable de la commission d’enquête, le représentant de l’Etat a justifié son refus notamment par la “grande proximité” entre le projet éolien et de nombreux sites classés et inscrits ou de monuments historiques, parmi lesquels les cascades de Gimel, l’étang de Ruffaud ou encore le château de Saint-Priest-de-Gimel.

L’étude d’impact avait notamment mis en évidence “qu’en amont de Gimel, l’échelle des éoliennes est similaire à celle des coteaux et engendre un effet de dominance et un conflit d’échelle avec le coteau, brouillant la lecture des structures paysagères. L’échelle des éoliennes en comparaison du bâti engendre également des effets de dominance vis-à-vis des bourgs de Saint-Priest-de-Gimel et du hameau de Vieillascaux”.

Dans son arrêté, le préfet considère que “les caractéristiques du projet éolien ne sont pas compatibles avec l’esprit des lieux et le caractère pittoresque de ce territoire”. L’entreprise Eole-Res a désormais deux mois pour saisir le tribunal administratif de Limoges.

Source:  Pascal Goumy. Publié le 06/01/2018 à lamontagne.fr

This article is the work of the source indicated. Any opinions expressed in it are not necessarily those of National Wind Watch.

The copyright of this article resides with the author or publisher indicated. As part of its noncommercial educational effort to present the environmental, social, scientific, and economic issues of large-scale wind power development to a global audience seeking such information, National Wind Watch endeavors to observe “fair use” as provided for in section 107 of U.S. Copyright Law and similar “fair dealing” provisions of the copyright laws of other nations. Send requests to excerpt, general inquiries, and comments via e-mail.

Wind Watch relies entirely
on User Contributions
   Donate via Stripe
(via Stripe)
Donate via Paypal
(via Paypal)

Share:

e-mail X FB LI M TG TS G Share


News Watch Home

Get the Facts
CONTACT DONATE PRIVACY ABOUT SEARCH
© National Wind Watch, Inc.
Use of copyrighted material adheres to Fair Use.
"Wind Watch" is a registered trademark.

 Follow:

Wind Watch on X Wind Watch on Facebook Wind Watch on Linked In

Wind Watch on Mastodon Wind Watch on Truth Social

Wind Watch on Gab Wind Watch on Bluesky