[ exact phrase in "" • ~10 sec • results by date ]

[ Google-powered • results by relevance ]

LOCATION/TYPE

News Home
Archive
RSS

Subscribe to RSS feed

Add NWW headlines to your site (click here)

Sign up for daily updates

Keep Wind Watch online and independent!

Donate $10

Donate $5

Selected Documents

All Documents

Research Links

Alerts

Press Releases

FAQs

Publications & Products

Photos & Graphics

Videos

Allied Groups

Activists recall advert making false claim on wind farms  

Credit:  Green activists withdraw adverts which falsely claim price of wind farm energy has fallen by 50 per cent | By Liz Hull for Daily Mail | 26 December 2017 | www.dailymail.co.uk ~~

Environmental activists have withdrawn an advertising campaign after being accused of making false claims about the price of wind energy.

The poster, launched in September by Doctor Who star Peter Capaldi and plastered around Westminster Tube station and across London’s transport network, claimed the price had fallen by 50 per cent over the past two years.

But, following a complaint to the Advertising Standards Authority, Greenpeace and a coalition of other environmental groups and green energy suppliers agreed not to use them again.

The complaint was made by the Global Warming Policy Foundation, which said the ‘50 per cent off’ claim was ‘false and misleading’ because the price paid for electricity from offshore wind farms has not halved at all in recent years.

It said the campaign relied on prices quoted for the cost of wind energy in 2022 – £57.50 per megawatt hour, down from £117.14 in 2015.

Many of the wind farms supposed to produce this energy have not even been built yet and there is no guarantee they will go ahead.

It is understood that Greenpeace led the campaign, which was supported by other organisations including ScottishPower, SSE and World Wildlife Fund.

GWFP director Dr Benny Peiser said: ‘The claims in the Westminster offshore wind campaign are some of the most blatant distortions of the truth that I have seen in pro-wind advertising.’

He said the groups had targeted Westminster station in a bid to influence ‘MPs, peers and other decision makers’.

The ASA said it considered the case closed after Greenpeace gave an assurance that it would not use the disputed claims in any future campaign.

Source:  Green activists withdraw adverts which falsely claim price of wind farm energy has fallen by 50 per cent | By Liz Hull for Daily Mail | 26 December 2017 | www.dailymail.co.uk

This article is the work of the source indicated. Any opinions expressed in it are not necessarily those of National Wind Watch.

Wind Watch relies entirely
on User Funding
Donate $5 PayPal Donate

Share:


News Watch Home

Get the Facts Follow Wind Watch on Twitter

Wind Watch on Facebook

Share

CONTACT DONATE PRIVACY ABOUT SEARCH
© National Wind Watch, Inc.
Use of copyrighted material adheres to Fair Use.
"Wind Watch" is a registered trademark.
Share

Wind Watch on Facebook

Follow Wind Watch on Twitter