LOCATION/TYPE

NEWS HOME

[ exact phrase in "" • results by date ]

[ Google-powered • results by relevance ]


Archive
RSS

Add NWW headlines to your site (click here)

Get weekly updates

WHAT TO DO
when your community is targeted

RSS

RSS feeds and more

Keep Wind Watch online and independent!

Donate via Paypal

Donate via Stripe

Selected Documents

All Documents

Research Links

Alerts

Press Releases

FAQs

Campaign Material

Photos & Graphics

Videos

Allied Groups

Wind Watch is a registered educational charity, founded in 2005.

News Watch Home

Muere un trabajador en parque eólico de Oaxaca, uno más resulta herido 

Credit:  13 Julio 2012 - Oscar Rodríguez - milenio.com ~~

El incidente ocurrió cuando ambos cayeron de una torre de ensamblado de una altura de 40 metros del parque eólico “Piedra Larga”, tras resbalarse.

[Worker dies at wind facility in Oaxaca, another injured – Both fell 40 meters during a tower assembly.]

Oaxaca • Un trabajador murió y otro más resultó gravemente lesionado, cuando ambos cayeron de una torre aerogeneradora ubicada en el parque eólico “Piedra Larga” ubicado en el municipio de Unión Hidalgo que se localiza en la región del Istmo de Tehuantepec, reportaron autoridades del Instituto Estatal de Protección Civil (IEPC).

El titular del organismo, Felipe Reyna, señaló que al parecer un descuido humano causó que los dos empleados se resbalaran y cayeran de una de las torres de ensamblado que tienen una altura de 40 metros.

Los trabajadores pertenecían a la empresa Gess S.A de C.V que es una empresa subcontratista dedicada al ensamblaje de los aerogeneradores de corriente eléctrica del parque industrial.

Reyna indicó que en el lugar del accidente falleció el trabajador Jesús Pérez de 39 años de edad, originario de Monterrey Nuevo León, su compañero Martín Sánchez, originario de Guanajuato, logró ser trasladado con vida, aunque con heridas graves, al hospital regional de la zona, donde su condición de salud es reportada como delicada.

El funcionario, precisó que es la primera vez que se reporta un incidente de tal magnitud en la zona de aerogeneradores del parque eólico localizado en zona de la Ventosa que esta concesionado a favor de cinco empresas españolas.

El parque eólico una vez que concluya su construcción tendrá una capacidad de 90 mega watts, lo que implicara una inversión de 2.5 millones de dólares por cada mega watt generado.

Source:  13 Julio 2012 - Oscar Rodríguez - milenio.com

This article is the work of the source indicated. Any opinions expressed in it are not necessarily those of National Wind Watch.

The copyright of this article resides with the author or publisher indicated. As part of its noncommercial educational effort to present the environmental, social, scientific, and economic issues of large-scale wind power development to a global audience seeking such information, National Wind Watch endeavors to observe “fair use” as provided for in section 107 of U.S. Copyright Law and similar “fair dealing” provisions of the copyright laws of other nations. Send requests to excerpt, general inquiries, and comments via e-mail.

Wind Watch relies entirely
on User Funding
   Donate via Paypal
(via Paypal)
Donate via Stripe
(via Stripe)

Share:

e-mail X FB LI M TG TS G Share


News Watch Home

Get the Facts
CONTACT DONATE PRIVACY ABOUT SEARCH
© National Wind Watch, Inc.
Use of copyrighted material adheres to Fair Use.
"Wind Watch" is a registered trademark.

 Follow:

Wind Watch on X Wind Watch on Facebook Wind Watch on Linked In

Wind Watch on Mastodon Wind Watch on Truth Social

Wind Watch on Gab Wind Watch on Bluesky