[ exact phrase in "" • ~10 sec • results by date ]

[ Google-powered • results by relevance ]



Go to multi-category search »

LOCATION/TYPE

News Home
Archive
RSS

Subscribe to RSS feed

Add NWW headlines to your site (click here)

Sign up for daily updates

Keep Wind Watch online and independent!

Donate $10

Donate $5

Selected Documents

All Documents

Research Links

Alerts

Press Releases

FAQs

Publications & Products

Photos & Graphics

Videos

Allied Groups

Stanstead ne veut pas négocier avec Encore Redevelopment  

Credit:  Jean-François Gagnon, La Tribune | www.lapresse.ca 23 April 2012 ~~

Pas question pour la Ville de Stanstead de négocier quoi que ce soit avec la compagnie Encore Redevelopment, qui propose d’ériger deux éoliennes de 130 mètres de hauteur en sol américain à proximité de la frontière.

Par voie de résolution, la Ville de Stanstead a pris position, mardi, en faveur des opposants au projet soumis par Encore Redevelopment, invoquant les effets néfastes qu’auraient les deux éoliennes sur les personnes vivant à proximité de ces infrastructures.

Au cours des derniers jours, le grand patron d’Encore Redevelopment, Chad Farrell, avait préalablement confié à La Tribune qu’il était prêt à entreprendre des négociations avec la municipalité et à éventuellement lui offrir un dédommagement monétaire.

« Nous ne sommes pas intéressés par l’argent de ce promoteur. Ce n’est pas des montants d’argent qui pourraient atténuer les effets des éoliennes sur la santé de nos citoyens. Le problème, c’est que le projet se ferait beaucoup trop près de la frontière et de certaines maisons construites sur notre territoire », déclare le maire de Stanstead, Philippe Dutil.

Et M. Dutil ne s’inquiète pas que pour la population : il croit également que les animaux seront touchés, si le projet se concrétise. « Beaucoup d’outardes passent par là. Nous ramasserions plusieurs oiseaux morts », lance-t-il.

Source:  Jean-François Gagnon, La Tribune | www.lapresse.ca 23 April 2012

This article is the work of the source indicated. Any opinions expressed in it are not necessarily those of National Wind Watch.

The copyright of this article resides with the author or publisher indicated. As part of its noncommercial effort to present the environmental, social, scientific, and economic issues of large-scale wind power development to a global audience seeking such information, National Wind Watch endeavors to observe “fair use” as provided for in section 107 of U.S. Copyright Law and similar “fair dealing” provisions of the copyright laws of other nations. Send requests to excerpt, general inquiries, and comments to query/wind-watch.org.

Wind Watch relies entirely
on User Funding
Donate $5 PayPal Donate

Share:


News Watch Home

Get the Facts Follow Wind Watch on Twitter

Wind Watch on Facebook

Share

CONTACT DONATE PRIVACY ABOUT SEARCH
© National Wind Watch, Inc.
Use of copyrighted material adheres to Fair Use.
"Wind Watch" is a registered trademark.
Share

 Follow: