LOCATION/TYPE

NEWS HOME

[ exact phrase in "" • results by date ]

[ Google-powered • results by relevance ]


Archive
RSS

Add NWW headlines to your site (click here)

WHAT TO DO
when your community is targeted

Get weekly updates
RSS

RSS feeds and more

Keep Wind Watch online and independent!

Donate via Stripe

Donate via Paypal

Selected Documents

All Documents

Research Links

Alerts

Press Releases

FAQs

Campaign Material

Photos & Graphics

Videos

Allied Groups

Wind Watch is a registered educational charity, founded in 2005.

News Watch Home

For two ranchers, wind power fizzles 

Credit:  David Scott, www.kxan.com 20 June 2011 ~~

It may be fitting they live on Purgatory Road in Canyon Lake.

Two years ago, retired ranchers Charles Bracewell and Larry Dean decided to take $30,000 from their savings to “go green”, and purchase two Skystream wind turbines made by the Arizona based Southwest Windpower.

They’ve been in a dispute with the company ever since.

The company advertised utility savings of 30 percent to 80 percent, but Bracewell and Dean say they’ve seen nothing approaching that.

“Regardless of who they sent they couldn’t get the turbines level and float with the wind, and it has to do that for the generator to turn,” Bracewell said.

Six months ago, the company took one of the turbines down to see if it had been affecting the other. Company officials said they would be back in three weeks to re-erect the turbine, but never returned.

Bracewell began posting his grievances on Youtube and elsewhere, prompting Southwest Windpower to send out a lawyer.

“They sent an attorney out here who kind of scared us and threatened us,” Davis said. “We don’t appreciate him coming to our home.”

The company chalked up the dissatisfaction as a fight the customers relish waging, and insist there’s nothing wrong with the equipments.

“Mr. Bracewell and Mr. Dean made it clear they rather enjoyed battling with Southwest Windpower,” the company said in a statement to KXAN. “Southwest Windpower nevertheless stands by the Skystreajm 3.7 wind generators.”

Bracewell and Dean say the company offered a refund of $11,300 and a promise to remove the turbines. They turned the offer down.

Source:  David Scott, www.kxan.com 20 June 2011

This article is the work of the source indicated. Any opinions expressed in it are not necessarily those of National Wind Watch.

The copyright of this article resides with the author or publisher indicated. As part of its noncommercial educational effort to present the environmental, social, scientific, and economic issues of large-scale wind power development to a global audience seeking such information, National Wind Watch endeavors to observe “fair use” as provided for in section 107 of U.S. Copyright Law and similar “fair dealing” provisions of the copyright laws of other nations. Send requests to excerpt, general inquiries, and comments via e-mail.

Wind Watch relies entirely
on User Contributions
   Donate via Stripe
(via Stripe)
Donate via Paypal
(via Paypal)

Share:

e-mail X FB LI M TG TS G Share


News Watch Home

Get the Facts
CONTACT DONATE PRIVACY ABOUT SEARCH
© National Wind Watch, Inc.
Use of copyrighted material adheres to Fair Use.
"Wind Watch" is a registered trademark.

 Follow:

Wind Watch on X Wind Watch on Facebook Wind Watch on Linked In

Wind Watch on Mastodon Wind Watch on Truth Social

Wind Watch on Gab Wind Watch on Bluesky